Sinds oprichting, in 2009, is onze collectie gegroeid tot ongeveer 100.000 objecten, waarvan veel te bekijken zijn in onze vitrinekasten, verspreid over zo´n 35 expositielocaties. Wij proberen u een representatief deel te tonen van onze collectie middels fotoseries en achtergrondinformatie.

Veel kijkplezier !!!

Onderstaande buttons leiden u naar onze collectieonderdelen

Over de collectie

Stichting Behoud van 't Oud verzamelt objecten en kunstvoorwerpen die een relatie hebben met de kunst, geschiedenis en cultuur van  Nederland. De collectie omvat meer dan 100.000 objecten, zoals prenten, gereedschap, fotografica, textiel, glas, kunstnijverheid, archeologie en dagelijkse gebruiksvoorwerpen.

Online zoeken in de collectie

Benieuwd waaruit de collectie van Stichting Behoud van 't Oud bestaat? Via onze site is het mogelijk voor alle geïnteresseerden om onze collectie online te doorzoeken. Maar u vindt ook heel veel andere informatie en natuurlijk ook het verhaal van object en zijn gebruiker

Zoek daarom in onze online collectie!

Wat doen we met onze collectie?

Als bezoeker kan men een deel van onze collectie zien in de vaste presentaties in instellingen. De rest verblijft in het depot en wordt ook gebruikt bij de samenstelling van onze wisselende publiekstentoonstellingen. Daarnaast worden collectiestukken tentoongesteld in instellingen en of worden ze gebruikt voor studie.

Heb je inhoudelijke vragen over de collectie of wens je meer informatie, stuur ons dan een e-mail.

K&K partners Wierden

Uw professioneel partner voor Finance en HRM