Film- en geluidsarchief van: Stichting Behoud van 't Oud

Naast onze uitgebreide collectie van objecten welke we laten zien op onze expostielocaties heeft de Stichting Behoud van ´t Oud over de afgelopen jaren ook een (digitale-) beeld- en geluidsbank opgebouwd.

Op dit deel van onze website gaan we u daar een selectie van laten zien. Net zoals de Collectie en Exposities pagina´s zijn deze filmpagina's niet compleet.

Kom daarom gerust nog eens terug kijken!

De collectie van stichting Behoud van 't Oud bestaat uit meer dan tig aantal audiovisuele documenten, die voor een belangrijk deel digitaal beschikbaar zijn.

• Binnen de bedrijfsfilms ligt veel nadruk op Nederlands gerelateerde bedrijven, maar ook over andere bedrijven en over oude agrarische technieken is beeldmateriaal beschikbaar.
  • Verder omvat de collectie films over Nederlandse dorpen en steden.
  • Daarnaast kent de collectie een categorie voorlichting en propaganda.
  • Ook bevat de collectie een mede door publieksacties groeiende hoeveelheid amateur-materiaal. Deze filmpjes, meestal opgenomen op 8 mm en super 8, zijn vanwege hun nadruk op het alledaagse ( Nederlandse)  leven vooral om cultuurhistorische redenen van belang.
  • Ten slotte beheert stichting Behoud van 't Oud een aantal speelfilms/documentaires enz.